AKTUALNOŚCI

Wycieczka do Wałbrzycha klasy IV TB

W dniu 25.09.2023r klasa IV Technikum Budowlanego i przyjaciele z innych klas wybrali się do Wałbrzycha na Zamek Książ, gdzie mogliśmy podziwiać to piękne miejsce.
Zwiedzanie z przewodnikiem odbyło się przez reprezentatywne salony barokowe: Salon Zielony, Salę Maksymiliana, Salon Biały,Salon Chiński, Salon Gier oraz Salon Barokowy.
Wcześniej jeszcze odbył się pokaz multimedialny z qiuzem na czas. Gratulujemy zwycięzcom.
Ostatnim punktem zwiedzania zamku była „ Skałka Szczęścia”, gdzie można było wypowiedzieć swoje życzenie, które w niedługim czasie powinno się spełnić.
Udało nam się jeszcze zwiedzić piękne otaczające zamek tarasy, po czym udaliśmy się do Podziemi Zamku.
Pierwszy dzień zwiedzania zakończyliśmy przejazdem na obiadokolację do pensjonatu "Mieszko" w Karpaczu.
Następnego słonecznego dnia, po śniadaniu udaliśmy się do Karpacza Górnego do Świątyni Wang.
Jednak głównym celem naszej wyprawy było zdobycie Śnieżki – najwyższego szczytu Karkonoszy, ruszyliśmy niebieskim szlakiem. Początki wyprawy nie były trudne, ale z każdym metrem odczuwaliśmy zmęczenie.
Dotarliśmy do pięknego miejsca na naszej trasie, jakim jest kocioł polodowcowy, w którym znajduje się Mały Staw i schronisko „Samotnia”.
Tam był czas na krótki odpoczynek i posiłek. Po drodze były też chwile zwątpienia, czy uda nam się dotrzeć do celu, jednak kiedy zobaczyliśmy szczyt Śnieżki siły wróciły.
U podnóży Śnieżki, przy Domu Śląskim był kolejny odpoczynek i regeneracja sił przed wspinaczką po krętej i kamienistej ścieżce.
Po krótkiej chwili byliśmy na szczycie – Śnieżka zdobyta!!! Piękne widoki rekompensowały wszystko, ale trzeba było ruszać w drogę powrotną.
Dziękujemy wszystkim za wspaniałą wycieczkę.