AKTUALNOŚCI

Pierwszy tydzień praktyk w Niemczech

Po długiej podróży, ok.15:00 w niedzielne popołudnie, dotarliśmy do hotelu ”Haus am Hochwald” w Scheibe-Alsbach.  Brak cywilizacji (jeden sklep mięsny i kościół, którym nabożeństwa odbywają się co dwa tygodnie) rekompensowały piękne widoki. Wiedzieliśmy, że zostajemy tutaj dwa dni.

W  poniedziałek, pełni obaw, ale zwarci i gotowi, zaczęliśmy nasz pierwszy dzień  praktyk. Bariera językowa nie była duża, z upływem kolejnych dni rozumieliśmy naszych Baumeister coraz lepiej. Jesteśmy od kilku dni w Eisenach, Sławek i Artur malują korytarz szkoły podstawowej, cztery pozostałe osoby (Kamil, Kuba, Rafał 2x) wykonują prace remontowe w jednej z kamienic w centrum miasta.

Po tygodniu pracy czekał na nas długi weekend , poniedziałek 3 pazdziernika to w Niemczech święto. Pani Renata dbała, żebyśmy się nie nudzili. Zwiedziliśmy średniowieczny zamek Wartburg, symbol miasta, Automobilmuseum, Lutherhaus i Bachhaus mit dem Museum. Mogliśmy też zobaczyć Eisenacher Oktoberfest na rynku otoczonym przez zabytkowe kamienice. W poniedziałek czekała nas wędrówka wąwozem smoczym (Drachenschlucht) oraz pizza w jednym z najstarszych lokali włoskich w mieście (niektórzy narzekali,że była zbyt tłusta i brakowało ketchupu…)