AKTUALNOŚCI

Hiszpania 2016

Jak co roku uczniowie Zespołu Szkół im.bł.ks.Piotra Dańkowskiego w Jordanowie wyruszyli w podróż poza granice naszego kraju. Tym razem miejscem docelowym była Hiszpania a dokładnie jej dzikie wybrzeże Costa Brava. Wycieczka odbyła się w terminie od 16.09.2016 do 24.09.2016 roku.

Podróż zaczęła się od miejsca, do którego musieliśmy dopłynąć czyli Wenecji - miasta na wodzie. Oprócz zwiedzania przepięknych zabytków byliśmy świadkami „agua alty” czyli zjawiska zalewania Wenecji. Musieliśmy poruszać się po ułożonych kładkach, aby nie zamoczyć butów i ubrań.

Kolejnym miejscem, do którego udaliśmy się było urocze miasteczko Lloret de Mar położone tuż nad samym morzem z piękną plażą. Lloret de Mar było naszą baza noclegową, z której wyruszaliśmy co dzień zwiedzać różne zakątki Hiszpanii.

Kolejny dzień to Barcelona i najładniejsze jej miejsca,  takie jak: Sagrada Familia, Katedra św. Eulali, pomnik Kolumba, Park Guell no i oczywiście stadion FC Barcelony.

Następnego dnia wybraliśmy się do Blanes , aby zwiedzić przepiękny ogród botaniczny pełny egzotycznych roślin.  Później czekała na nas niespodzianka, na wynajętym basenie tańczyliśmy w pianie zabawiani przez trzech didżejów popijając drinki bezalkoholowe.

Kolejny dzień to wjazd na wzgórze Montserrat i zwiedzanie sanktuarium Czarnej Madonny, do której zanieśliśmy nasze prośby .

Kolejna atrakcja to rejs  statkiem, którym popłynęliśmy do miasteczka Tossa de Mar na zwiedzanie jego zabytkowej części i spędzeniu reszty dnia na kąpielach morskich i słonecznych.

W drodze powrotnej udaliśmy się jeszcze do Monako i Monte Carlo, gdzie mogliśmy się zachłysnąć luksusem i bogactwem widocznym na każdym kroku.

Wróciliśmy w końcu do Jordanowa   zmęczeni , ale bardzo zadowoleni z wycieczki. Wspomnienia i zdjęcia na pewno zachowamy na długo w naszej pamięci.

To było fantastyczne 9 dni spędzone w miłym towarzystwie i w ciekawych miejscach.

To gdzie jedziemy w przyszłym roku?