AKTUALNOŚCI

CZARNOGÓRA I CHORWACJA 2017

W tym roku uczniowie Zespołu Szkół im. bł. ks. Piotra Dańkowskiego w Jordanowie wyruszyli w podróż  za granicę do Czarnogóry i Chorwacji . Wycieczka odbyła się w terminie od 9.09.2017r. do 15.09.2017r.

Miejscem docelowym naszej wyprawy było miasto Sutomore położone w południowej części Czarnogóry u wybrzeża Morza Adriatyckiego. Po długiej podróży autokarem , dzień przyjazdu spędziliśmy na plażowaniu , odpoczywaniu i zachwycaniu się pięknem widoków gór i morza.

Kolejnego dnia udaliśmy się do miasta Ulcijn gdzie znajduje się „Wielka Plaża” , cechą odróżniającą ją od innych plaż jest to iż jest ona piaszczysta i rozciąga się na długość aż do 12 kilometrów.

Zwiedzanie Starego Baru gdzie znajdują się ruiny Katedry Św. Jerzego , Pałacu Biskupów , Turecki Akwedukt jak i Łaźnia Turecka to kolejny punkt naszej wycieczki. Tego też dnia udaliśmy się do Cetinje-pradawnej stolicy Czarnogóry jak i do Budvy gdzie ze szczytów wzgórz można obejrzeć cała panoramę Riwiery Budwańskiej.

Kolejną atrakcją wycieczki był wyjazd do Albanii. Zwiedziliśmy tam meczet Etehem Bey z XVII wieku , który znajduje się w stolicy Albanii. Po zwiedzaniu mieliśmy czas wolny na spacerowanie po albańskich straganach.

W drodze powrotnej udaliśmy się jeszcze do Dubrownika. Jest to miasto położone w Chorwacji, zwane jest „ Perłą Adriatyku” . Całe to miasto okalają wielkie mury obronne które miejscami osiągają wysokość 25m.

Ostatniego dnia , wróciliśmy już do Jordanowa pełni zadowolenia i zachwytu. Ta podróż na pewno zostanie w naszej pamięci na długie lata.