Regulamin Schroniska
Regulamin Internatu Szkolnego
Zespołu Szkół im. bł. ks. Piotra Dańkowskiego
w Jordanowie.
Regulamin internatu Zespołu Szkół im. bł. ks. Piotra Dańkowskiego w Jordanowie stanowiący załącznik do Statutu Szkoły.
Podstawa Prawna
Ustawa z dnia 26.01.1982r. Karty Nauczyciela- (Dz. U. z 2017r. poz.1189) i aktualnymi przepisami prawa oświatowego,
Ustawa z dnia 14.12.2016r o systemie oświaty Rozporządzenie MEN z 11.07. 2017r
Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017r w sprawie warunków, wychowania i opieki dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, niedostosowanej społecznie i zagrożonych niedostosowaniem (Dz. U. 2017 poz. 1578).
Postanowienia ogólne:
- Internat jest koedukacyjną placówką opiekuńczo-wychowawczą działającą w ramach Zespołu szkół im. bł. ks. Piotra Dańkowskiego w Jordanowie, przeznaczony jest dla uczniów zespołu szkół. Organem prowadzącym jest powiat suski.
- Regulamin internatu określa szczegółowe zasady funkcjonowania tej placówki, tworzy warunki do rozwoju samorządności wychowanków, partnerstwa i współodpowiedzialności za funkcjonowanie placówki.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem przyjęcia przez Radę Pedagogiczną Zespołu Szkół im. bł. ks. Piotra Dańkowskiego w Jordanowie.
- Cele i zadania Internatu:
Celem internatu jest zapewnienie działań opiekuńczo-wychowawczych mieszkającej młodzieży, umożliwienie realizacji kształcenia, wspieranie rodziny i szkoły w systemie wychowawczym, stwarzanie warunków do rozwoju osobowego, rozwoju zainteresowań, uzdolnień.
Do zadań internatu należy w szczególności:
- zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa poprzez organizację całodobowej opieki przez wykwalifikowanych pracowników pedagogicznych, zapewnienie zakwaterowania, odpowiednich warunków higieniczno- sanitarnych.
- zapewnienie optymalnych, w istniejących warunkach lokalowych, warunków do nauki, wypoczynku, uczestnictwa w kulturze, rekreacji, organizowania własnych imprez kulturalnych, sportowych.
- upowszechnianie różnych form aktywności fizycznej i dbałości o własny stan zdrowia.
- umożliwianie rozwoju samorządności, samodzielności wychowanków i zaradności życiowej.
Internat planuje i realizuje swe zadania współdziałając ze szkołą, rodzicami wychowanków, wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym oraz innymi instytucjami i placówkami w środowisku.
Rodzice przyjętych do internatu wychowanków zobowiązani są do zapoznania się z regulaminem internatu, wypełnienia dokumentacji dziecka tj. złożenie podania o przydzielenie miejsca w internacie oraz informacji o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach, sytuacji rodzinnej.
Art. 1.
Internatu podlega bezpośrednio Dyrektorowi Zespołu Szkół im. bł. ks. Piotra Dańkowskiego w Jordanowie.
- Obowiązki:
- zapewnienie właściwej działalności opiekuńczo-wychowawczej internatu
- nadzór nad przebiegiem i organizacją pracy wychowawców internatu
- nadzór nad realizacją planu pracy i kalendarza imprez w internacie
- obserwacja zajęć wychowawczych.
- Odpowiedzialność:
- za realizację statutowych zadań internatu
- materialna za powierzony sprzęt
- Uprawnienia:
- do organizacji kontroli i oceny pracy wychowawczej w internacie
- do podejmowania decyzji po konsultacji z Zespołem Wychowawczym w sprawach: przyjęcia i usunięcia wychowanków z internatu,
- do organizacji i kontroli, oceny pracy wychowawców, pracowników obsługi internatu,
- do formułowania oceny pracy wychowawców, pracowników i obsługi w internacie, występowania z wnioskami o nagrody i kary,
- do inicjowania i decydowania o remontach, modernizacji budynku i pomieszczeń internatu, zakupu sprzętu i urządzeń,
- do planowania i wykorzystania środków finansowych przeznaczonych dla internatu
- do współdecydowania o wykorzystaniu środków finansowych uzyskanych z działalności gospodarczej internatu, do podpisywania pism dotyczących internatu,
- do ustalania odpłatności za pobyt w internacie.
Art. 2.
Rada Wychowawcza internatu:
Rada Wychowawcza internatu jest organem powołanym do opracowania planów pracy i programów działania oraz opiniowania całokształtu spraw opiekuńczo – wychowawczych i organizacyjno - gospodarczych.
- Przewodniczącym Rady Wychowawczej Internatu jest wicedyrektor, członkami - pracownicy pedagogiczni.
- Pracownicy pedagogiczni wchodzą w skład Rady Pedagogicznej szkoły.
- Na posiedzenie RWI poświęcone problemom młodzieży zapraszani są przedstawiciele MRI.
- Na posiedzenie RWI mogą być zapraszani inni pracownicy szkoły, a także przedstawiciele instytucji współdziałających z internatem.
Art. 3.
Do zadań Rady Wychowawczej Internatu należy w szczególności:
Inicjowanie i organizowanie różnych form działalności opiekuńczo – wychowawczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb wychowanków posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Opracowanie programu i planu działalności opiekuńczo - wychowawczej.
3.Stwarzanie przyjaznej atmosfery wychowankom ze szczególnym uwzględnieniem wychowanków z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Dokonywanie analizy i oceny działalności opiekuńczo - wychowawczej i gospodarczej internatu, ustalenie wniosków zmierzających do stałego podnoszenia poziomu tej działalności.
- Podejmowanie decyzji w sprawie nagradzania i udzielania kar wychowankom.
Art. 4.
Wychowawca grupy sprawuje opiekę wychowawczą nad wychowankami w grupie:
- inspiruje i kieruje działalnością grupy ,
- wspólnie z wychowankami określa zadania grupy i pomaga w ich realizacji,
- opracowuje indywidualne plany pracy dla wychowanków posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uwzględniając ich możliwości jest rzecznikiem spraw wychowanków grupy wobec RWI.
- dokonuje oceny poszczególnych wychowanków oraz działalności całej grupy.
Art. 5.
Do podstawowych obowiązków wychowawcy internatu należy:
- systematyczne i planowe poznawanie grupy wychowawczej i poszczególnych wychowanków, ich sytuacji rodzinnej, możliwości, potrzeb, stanu zdrowia, zainteresowań, dążeń i trudności oraz stopnia uspołecznienia,
- terminowe opracowanie i dokładne realizowanie planu pracy grupy,
- przestrzeganie odpowiednich zasad i stosowania nowoczesnych środków i metod pedagogicznych,
- dostosowanie metod i form pracy do potrzeb i możliwości wychowanków ze szczególnym uwzględnieniem wychowanków z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
- codzienne egzekwowanie w grupie wychowawczej wymogów w zakresie higieny osobistej, zachowania porządku w pomieszczeniach, zasad kultury, właściwych stosunków międzyludzkich, poszanowania godności drugiego człowieka
- stałe przebywanie wśród wychowanków,
- organizowanie nauki własnej dla wychowanków posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W razie potrzeby udzielanie im odpowiedniej pomocy. organizowanie czasu wolnego, służenie radą i pomocą w przygotowaniu zajęć lub imprez, staranne i regularne przygotowanie się do zajęć i prowadzenie dokumentów pracy, w tym dzienników zajęć
- ścisłe przestrzeganie dyscypliny i wewnętrznych regulaminów, zwłaszcza czasu pracy, który ustalany jest w planie pracy i harmonogramie pracy wychowawcy,
- dbałość o powierzony do użytku wychowanków majątek
- przestrzeganie przepisów BHP i p. poż.
- sygnalizowanie o wszystkich usterkach technicznych,
- utrzymywanie stałych kontaktów informacyjnych i wymiana doświadczeń ze szkołą i domem rodzinnym wychowanków, zwłaszcza wychowanków z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego
- podejmowanie ogólnych prac wynikających z organizacji całokształtu działalności internatu oraz wykonywanie czynności dodatkowych zleconych doraźnie przez dyrektora,
- podnoszenie poziomu kwalifikacji ogólnych i zawodowych przez uczestniczenie w wewnętrznych szkoleniach, samokształcenie, uzupełnianie i aktualizowanie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności
- w razie potrzeby wykonuje czynności administracyjne internatu lub inne związane z jego funkcjonowaniem
- przyjmuje obowiązki nieobecnego wychowawcy zlecone przez dyrektora lub przekazane przez wychowawcę.
Art. 6.
Odpowiedzialność:
- otoczenie wychowanków właściwą opieką,
- stworzenie im odpowiedniego środowiska wychowawczego
- przestrzeganie zaleceń lekarskich
- otoczenie szczególną opieką wychowanków posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
- przestrzeganie przepisów BHP i p. poż
- zapewnienie bezpieczeństwa zdrowia i życia młodzieży podczas prowadzenia zajęćoraz prac wykonywanych na polecenie
- dokładna realizacja przejętych i przydzielonych zadań opiekuńczo-wychowawczych
- za funkcjonowanie internatu i przebywającej w nim młodzieży w czasie samodzielnego dyżuru.
Art. 7.
Szczegółowy zakres prac i obowiązków wychowawcy wynika z rozkładu zajęć w ciągu dnia:
- posiłki, czas wolny, nauka własna, cisza nocna, imprezy internackie.
Art. 8.
Uprawnienia wychowawcy:
- ma prawo wyboru metod i form pracy z grupą wychowawczą w ogólnie przyjętych ramach z uwzględnieniem planu pracy i regulaminu, w przypadku każdej trudności może odwołać się do rady i pomocy dyrekcji szkoły bądź Zespołu Wychowawczego,
- ma prawo do samodzielnego przedstawiania kandydatów do nagradzania przez internat i szkołę,
- ma prawo przeprowadzania kontroli w zakresie przestrzegania regulaminu internatu przez wychowanków,
- postulaty i wnioski dotyczące grupy i własnej pracy może przedstawiać dyrektorowi, radzie pedagogicznej szkoły,
- w porozumieniu z rodzicami decyduje o przebywaniu wychowanka swojej grupy wychowawczej poza terenem internatu w czasie innym niż wynika to z rozkładu dnia.
- w przypadku podejrzenia spożycia alkoholu lub innych substancji odurzających przez wychowanka, wychowawca ma prawo wezwać policję w celu przebadania trzeźwości wychowanka, w przypadku takiej sytuacji wychowawca informuje o zdarzeniu dyrektora szkoły i rodzica wychowanka
Art. 9.
Młodzieżowa Rada Internatu- MRI
- MRI wybierana jest raz na 2 lata w wyborach jawnych na początku roku szkolnego.
- Działalność MRI koordynuje wychowawca wskazany przez dyrektora szkoły.
- MRI wraz opiekunem opracowuje własny plan pracy na okres kadencji.
- MRI współuczestniczy w organizowaniu imprez w internacie.
- Członkowie MRI mogą uczestniczyć w posiedzeniach Rady Wychowawców, mogą zgłaszać propozycje, wnioski.
- MRI prowadzi kronikę internatu.
Art. 10.
Warunki socjalno – bytowe:
- Internat jako placówka wspomagająca i uzupełniająca pracę szkoły oraz przejmująca od rodziny funkcje opiekuńczo-wychowawcze na okres pobytu wychowanka w placówce ma obowiązek tworzenia dla młodzieży optymalnych warunków bytowych oraz służących osiąganiu pozytywnych i pożądanych efektów pracy opiekuńczo-wychowawczej.
- Internat zapewnia wychowankom w okresie nauki szkolnej zakwaterowanie w pomieszczeniach mieszkalnych, warunki do nauki wypoczynku oraz utrzymania codziennej higieny osobistej, a w szczególności: indywidualne miejsce do spania, nauki i przechowywania odzieży, pomocy szkolnych i przyborów osobistych, oświetlenie zgodnie z normami wymaganymi przy indywidualnej pracy z książką, ciepłą wodę do codziennej toalety porannej i wieczornej, warunki do utrzymywania higieny intymnej ciała.
Art. 11.
Zakwaterowanie w internacie może być częściowo lub całkowicie odpłatne, propozycję opłat, ewentualnych zwolnień z opłaty ustala Dyrektor Szkoły w porozumieniu z wychowawcą, pedagogiem szkolnym. Internat zapewnia wychowankom odpłatny obiad w formie cateringu. Śniadania i kolacje wychowankowie przygotowują sobie we własnym zakresie.
Art. 12.
Współpraca z rodzicami
- Internat współpracuje z rodzicami i opiekunami swoich wychowanków w zakresie spraw dotyczących opieki i wychowania, rozwiązywaniu problemów wychowawczych, materialnych oraz organizacyjnych internatu.
- Rodzice mogą odwiedzać swoje dzieci po zgłoszeniu wychowawcy internatu.
- Rodzice wychowanków powinni wchodzić w skład Rady Rodziców Szkoły
- Internat organizuje spotkania ogólne z rodzicami (raz w roku) oraz spotkania rodziców z wychowawcami (raz w semestrze) lub częściej w razie potrzeb.
- Wychowawcy kontaktują się z rodzicami w sprawach wychowanków w ciągu całego roku szkolnego.
Art. 13.
Dokumenty obowiązujące w Internacie Zespołu Szkół im. bł. ks. Piotra Dańkowskiego w Jordanowie:
regulamin internatu
roczny plan pracy opiekuńczo – wychowawczej,
rozkład zajęć wychowawców w internacie,
dziennik zajęć
książka ewidencyjna wychowanków
podania/kwestionariusz wychowanka/oświadczenie
zeszyt uwag
książka protokołów Rady Wychowawczej Internatu
plan obserwacji zajęć wychowawców
zeszyt wyjazdów, meldowania, zeszyt wyjść wychowanków
Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. poz. 1000 o ochronie danych osobowych - dzienniki zajęć zabezpieczone w pokoju wychowawców (wgląd wychowawcy i dyrekcja szkoły) - książka ewidencyjna wychowanków w sekretariacie szkoły (wgląd wychowawcy i dyrekcja szkoły) - podania wychowanków, oświadczenia, zeszyt uwag w pokoju wychowawców (wgląd dyrekcja szkoły, pedagog szkolny i wychowawcy).
Art. 14.
Rozkład zajęć w internacie:
Poniedziałek – Piątek
I Grupa
6,00-Pobudka
6,00 -6,30 Toaleta, czynności porządkowe
6,30 – 6,50 Śniadanie, czynności porządkowe
7,00 - wyjazd do Toporzyska
13,20 - przyjazd z Toporzyska
14,00 – 18,00 zajęcia dydaktyczne
18,00 -19,30 Kolacja
19,30-20,00 sprzątanie pokoi
20,00 – wieczorna kontrola czystości pokoi
20,15 -21,30 Nauka własna
21,30 -21,00 Toaleta, przygotowanie do snu
22,00- 6,00 Cisza nocna
Do godz. 20,00 możliwość wyjścia na zewnątrz za zgodą wychowawcy.
Od godz. 20,00 obowiązkowe przebywanie na terenie Internatu. Całkowite zamknięcie Internatu 22,00
II Grupa
7,00 Pobudka
7,00 -7,30 Toaleta, czynności porządkowe
7,30 – 8,00 Śniadanie, czynności porządkowe
8,00 – 12,20 zajęcia dydaktyczne
12,20 – wyjazd do Toporzyska
18,30 - przyjazd z Toporzyska
18,30-19,00- kolacja
19,30-20,00- sprzątanie pokoi
20,00- wieczorna kontrola czystości pokoi
20,15-21,30 – nauka własna
21,30-22,00 - wieczorna toaleta przygotowanie do snu
22,00- 6,00 – cisza nocna
drugi i czwarty weekend miesiąca -Internat nieczynny
lub w weekendy w które wypadają święta lub dłuższe dni wolne od zajęć.
Piątek wyjazdowy:
12,00-18,00 porządkowanie pokoi, nauka własna
18,00 – obowiązkowe opuszczenie Internatu
od godz.18,00 w piątek do godz.16,00 w niedzielę
Internat nieczynny
Niedziela
16,00-18,00 Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze
18,00 -19,00 Kolacja
19,00 -21,00 Nauka własna
21,00 -21,30 Toaleta, przygotowanie do snu
22,00- 6,00 Cisza nocna
Środa- Dzień odwiedzin (do 21,00)
Kolejność weekendów, w których Internat jest nieczynny może ulec zmianie. Mieszkańcy Internatu zostaną powiadomieni o zmianie z trzytygodniowym wyprzedzeniem.
Art. 15.
Wychowankowie
Do podstawowych obowiązków wychowanka należy:
- Przestrzegać postanowień regulaminu internatu, przepisów BHP i p.poż.
- Przestrzegać ustalonego porządku dnia
- Systematycznie uczęszczać do szkoły, uczyć się, wzbogacać swą wiedzę, wykorzystywać jak najlepiej czas i warunki do nauki.
- Współuczestniczyć w organizacji pracy i wypoczynku młodzieży mieszkającej w internacie. Utrzymywać czystość i estetyczny wygląd pomieszczeń mieszkalnych oraz otoczenia internatu. Uczestniczyć w pracach społecznie użytecznych dla internatu i środowiska.
- Współuczestniczyć w realizacji zadań podejmowanych przez własną grupę oraz inne grupy wychowawcze.
- Regularne uiszczać opłaty za pobyt w internacie.
- Dbać o dobre imię internatu, szkoły.
- Odnosić się z szacunkiem do wychowawców oraz personelu gosp. i szanować ich pracę.
- Szanować mienie będące własnością internatu.
- Przestrzegać pory ciszy nocnej, w czasie trwania ciszy nocnej przebywać w swoim pokoju, zachowywać spokój.
- Oszczędnie i umiejętnie używać wody, energii elektrycznej i urządzeń sanitarnych.
- Przestrzegać higieny osobistej.
- Posiłki spożywać tylko w jadalni lub w podręcznej kuchni.
- Opuszczać internat tylko w godzinach na ten cel przeznaczonych.
- Zamykać pokój na klucz tylko podczas nieobecności mieszkańców tego pokoju.
- Klucz pozostawiać obecnemu pracownikowi szkoły.
- Wyjeżdżać z internatu tylko za zgodą wychowawcy po przedstawieniu pisemnej zgody lub telefonicznej informacji rodzica.
- Bez zezwolenia wychowawcy nie przyjmować osób trzecich w pokojach sypialnych.
- Przekazywać informację dyżurującemu wychowawcy o wszystkich problemach zdrowotnych lub przypadkach złego samopoczucia
- Wykwaterowanie z internatu zgłaszać wychowawcy 2 tygodnie wcześniej przed planowanym terminem wykwaterowania. Opłaty muszą być uregulowane a pokój, po uprzednim dokładnym wysprzątaniu, zdany wychowawcy.
- Całodobowe utrzymanie porządku w pokoju.
- Regularne mycie, sprzątanie używanych przez siebie sprzętów kuchennych. W internacie wprowadzono funkcję dyżurnego odpowiedzialnego za ogólny porządek w kuchniach. Dyżury pełnią minimum dwie osoby w ciągu dnia.
- Każdorazowe zgłaszanie wychowawcy pełniącemu dyżur zarówno wyjść z Internatu (w tym na teren wokoło szkolny), jak również powrót do internatu.
W internacie, jak i na terenie internatu obowiązuje zakaz:
- Wnoszenia, posiadania, rozprowadzania papierosów oraz innych wyrobów tytoniowych, e-papierosów, tabaki. Znalezione wyroby zostają zabezpieczone i zniszczone.
- Wnoszenia, posiadania i używania narkotyków, dopalaczy i innych podobnych środków odurzających. Znalezione substancje zostaną zabezpieczone i przekazane dyrektorowi szkoły.
- Wnoszenia, posiadania, rozprowadzania i picia alkoholu. Znaleziony alkohol ulega zabezpieczeniu i wylaniu.
- Przebywanie na terenie internatu w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych, wziewnych.
- Posiadania lub przechowywania w pomieszczeniach internatu różnego rodzaju substancji chemicznych.
- Podczas przebywania mieszkańców internatu w pokoju obowiązuje zakaz zamykania drzwi pokoju na klucz.
- Wnoszenia, posiadania i przechowywania wszelkich niebezpiecznych narzędzi i przedmiotów w szczególności broni palnej, pneumatycznej itp.
- Posiadania i używania przyrządów do ćwiczeń siłowych (sztangi, hantle, ławeczki, rękawice bokserskie itp.)
- Dopuszczania się czynów nieobyczajnych i demoralizujących.
- Posiadania jakichkolwiek zwierząt.
- Posiadania w pokojach sypialnych urządzeń elektrycznych takich jak: piecyki, opiekacze do pieczywa, frytkownice, żelazka, kuchenki mikrofalowe, tostery, z wyłączeniem czajnika bezprzewodowego(własny sprzęt nagłaśniający, odbiorniki telewizyjne, lodówki za zgodą dyrektora szkoły ).
- Fotografowania, nagrywania filmów z udziałem wychowanków, wychowawców i pracowników internatu oraz umieszczanie takich zdjęć i nagrań na stronach internetowych bez pisemnej zgody dyrektora szkoły.
- Przebywania w pomieszczeniach, w których łamane są powyższe zakazy i niepowiadomienie wychowawcy lub dyrekcji szkoły o ich łamaniu.
- Kradzieży lub przywłaszczania sobie rzeczy innych wychowanków, pracowników internatu. Niszczenie mienia internatu.
- Internat nie ponosi odpowiedzialności materialnej za cenne przedmioty należące do wychowanka takie jak: telefony komórkowe, smartfony, laptopy, biżuterię itp.
Art. 16.
Wychowanek ma prawo do:
- Zakwaterowania, opieki lekarskiej oraz odpłatnego obiadu w formie cateringu.
- Korzystania z urządzeń i pomocy dydaktycznych internatu służących do nauki własnej, rozwijania zainteresowań i uzdolnień.
- Wypoczynku i uczestniczenia we wszystkich zajęciach organizowanych w internacie oraz w porozumieniu z wychowawcą w innych zajęciach sportowych, technicznych i artystycznych prowadzonych przez odpowiednie placówki w środowisku.
- Korzystania z pomocy wychowawców w rozwiązywaniu problemów osobistych oraz we wszystkich dotyczących nauki i zamieszkania w internacie.
- Odwiedzania przez rodziców (bez ograniczeń) i przyjmowania innych osób odwiedzających w wyznaczonym do tego dniu, za zgodą wychowawcy, po uprzednim zgłoszeniu się u wychowawcy i okazaniu dokumentu tożsamości. Dniem odwiedzin w internacie jest środa (odwiedziny do 21,00). Odwiedziny gości mieszkańca internatu ( poza rodzicami i opiekunami prawnymi ) możliwe są jedynie w świetlicy internatu.
- Współudziału w decydowaniu o sprawach wychowawczych i organizacyjnych internatu.
- Zapewnienia poszanowania godności osobistej.
- Przebywania w porze lekcji w izolatce tylko i wyłącznie po wcześniejszej konsultacji z lekarzem i stwierdzeniu przez lekarza takiej konieczności. W innym przypadku uczeń ma obowiązek uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych.
Art. 17.
Wyróżnienia i nagrody:
- pochwała udzielona przez wychowawcę wobec całej grupy,
- pochwała z wyróżnieniem udzielona przez dyrektora szkoły wobec całej młodzieży internatu,
- nagroda książkowa wręczona w sposób uroczysty,
- list pochwalny do rodziców lub opiekunów.
Art. 18.
Kary za lekceważenie obowiązków:
- upomnienie wychowawcy indywidualne lub wobec całej grupy,
- upomnienie dyrekcji szkoły
- nagana z ostrzeżeniem
- warunkowy pobyt w internacie (w przypadku kolejnego naruszenia zasad regulaminu przez wychowanka zostaje on pozbawiony prawa mieszkania w internacie)
- usunięcie z internatu
Art. 19.
Czas wolny wychowanków
- Internat stwarza wychowankom warunki do racjonalnego wykorzystania czasu wolnego.
- Wychowankowie internatu winni indywidualnie lub zbiorowo uczestniczyć w zorganizowanych zajęciach czasu wolnego. W tym celu na zasadach dobrowolnego wyboru wychowankowie mogą: uczestniczyć w zajęciach organizowanych przez internat, szkołę i placówki wychowania pozaszkolnego, brać udział, za zgodą wychowawcy, w zajęciach klubów, towarzystw, instytucji sportowych, organizacji turystycznych.
- Internat organizuje udział wychowanków w pracach społecznie użytecznych na rzecz internatu i środowiska.
- W ramach pracy opiekuńczo- wychowawczej internat przygotowuje do życia w rodzinie.
- Korzystanie z telewizji może odbywać się za zgodą wychowawcy po godz. 22,00 pod warunkiem, że nie zakłóci to wypoczynku pozostałych współmieszkańców internatu.
- Wychowankowie internatu mogą w czasie wolnym wychodzić poza teren internatu (wpis w zeszycie wyjść). Poza czasem wolnym wyznaczonym regulaminem każdorazowe wyjście z internatu wymaga zgody wychowawcy.
- Wychowankowie internatu wyjeżdżają na każde święta i każde wolne weekendy. Wyjazdy odnotowują w zeszycie wyjazdów lub na liście wyjazdów.
- Pełnoletni wychowankowie (w porozumieniu z rodzicami) w środy mogą przebywać poza internatem do godz.21,00 .
Art.20.
Organizacja pracy w Internacie.
- Liczba wychowanków w grupie wychowawczej w internacie nie może przekraczać 35 uczniów, a w przypadku wychowanków posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (do 5 takich osób), liczebność grupy nie może przekraczać 20 osób.
- Tygodniowy wymiar zajęć opiekuńczo – wychowawczych z jedną grupą wychowawczą wynosi co najmniej 49 godzin zegarowych.
- Warunkiem zamieszkania w internacie jest złożenie podania podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego oraz osobisty kontakt rodziców w pierwszym miesiącu pobytu wychowanka w internacie.
Art. 21.
Obowiązki i prawa administracji i pracowników obsługi internatu.
- Pracownicy obsługi internatu zobowiązani są do: zapewnienia należytych warunków lokalowych umożliwiających pracę i wypoczynek mieszkańcom, utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku przeznaczonych do ogólnego użytku, bieżących napraw sprzętu i urządzeń, zapewnienie ciągłej dostawy ciepłej wody z wyłączeniem okresów konserwacji.
- Dyrektor szkoły, wychowawcy zatrudnieni w internacie, wychowawcy klas do których uczęszcza uczeń uprawnieni są do przeprowadzania kontroli pomieszczeń mieszkalnych oraz rzeczy osobistych Prawo wstępu do pokoju podczas nieobecności mieszkańców przysługuje dyrekcji szkoły i wychowawcy pod warunkiem, że jest to konieczne. Prawo to przysługuje ponadto konserwatorowi obiektu w celu usunięcia zgłoszonej usterki lub awarii oraz osobie sprzątającej.
Art. 22.
Płatność za internat
1.Opłata miesięczna za zakwaterowanie wynosi 100 zł. płatna przelewem na konto szkoły w terminie do 10- tego kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni z wyjątkiem miesiąca czerwca w którym termin płatności przypada na ostatni dzień zajęć szkolnych.
Data zatwierdzenia przez Radę Pedagogiczną 30.10.2019 r.